Housewife of Hammarö.

Livet enligt Jessie

Barnens dag

Kategori: Allmänt

Norpan blev som sagt besiktad imorse men fick en 2:a på synen
så det blir ombesiktning om ca 3veckor.
Kanske var det bara tillfälligt.

Annars klarade hon allt galant, min lilla kicka!
Hon impade på doktorn med att rita kropp
på sina "huvudfotingar", hoppade på ett ben
och tro det eller ej, men hon hörde perfekt ;-)

Sen var det lillebrors tur.
Han hade växt 4,5 cm
och väger nu strax över 8(!) kg.
Det känns i axlarna och armar att man
bär runt på en "liten" klimp!
Men sprutan!
Aj, aj, aj!
Han blev helt förtvivlad (o jag med)!
En i varje ben :-(
Stackars liten....

Nu sover han som en stock efter chocken
och vi ska snart gå o hämta den stora,
förhoppningsvis utan ett stort bryt.
Min man var så rar att han köpte med ett häfte
till mig från BVC idag
"Att umgås med barn"



Förstår inte vad han menar....

J

Kommentarer

  • Mia säger:

    Vet du, jag har faktiskt införskaffat en bärsjal den här gången - har hört att det ska bara bättre för ryggen än sele (och att bära utan nåt alls förstås). Som övningsobjekt lånade jag först N:s docka Madelene, som är lik en riktig bebis men lite för lätt.. Så nästa grej jag knökade in i sjalen var en SÄCK POTATIS haha!! Mer rättvis vikt (5 kg) men ack så oformlig ;))

    2011-01-20 | 15:10:48
    Bloggadress: http://www.janssonsfrestelse.blogspot.com
  • linda säger:

    Hahaha vad menade han med det???

    2011-01-21 | 15:21:53
    Bloggadress: http://lindaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: