Housewife of Hammarö.

Livet enligt Jessie

Tack

Kategori: Allmänt

Alla som skrivit en kommentar! Min nyfikenhet har stillats...

Idag har familjen och jag tagit en promenad i det underbara höstvädret!
Runt kvarteret!  Det längsta jag har gått sen i augusti. Sug på den!
Gick väl inte helt friktionsfritt men var ändå skönt.
Men inte nu...
Ont i hela j-la kroppen.
Känner mig som minst 100 år.

Tänkte på en sak häromdagen; alla stackare som går med ständig
 värk och annat obehag, vilket öde!
Jag vet ju att mitt onda kommer ta slut och jag får något
vackert för all sveda och värk!

En annan sak som slog mig igår när jag var på ICA:
Man är verkligen allmän egendom
vad gällande kommentarer när man är gravid.
Det är väldigt tillåtet att säga
vadsomhelst, närsomhelst, hursomhelst!

Jag stod i kön på ICA, som sagt,
och kunden bakom mig, en ung tjej, konstaterar:
-Snart dags, va?
-Eehh, ja, drygt en vecka.
-Jag ser det! Har du förverkar?
Detta i kön på mataffären från en person jag aldrig sett!!
Hon avslutar:
-Lycka till och hoppas allt går bra då!

Visst, vänligt menat men jag kanske inte har lust att dela med mig
av min graviditet i kassakön bara f
ör att vi har ngt "gemensamt"(hon hade också barn).

Vissa små kommentarer kan bli SÅ fel som t ex
-Va liten mage!
(va! är den för liten? växer den inte normalt)

Ja, ni kanske förstår vad jag menar.
Jag har iaf sluppit de där som bara kommer fram o känner på magen tack o lov!

Färdiggnällt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: