Housewife of Hammarö.

Livet enligt Jessie

Ikeakaos

Kategori: Allmänt

Hade en vision om att jag och barnen skulle
till IKEA idag och strosa runt, E skulle få leka
av sig på Småland, vi skulle käka
lunch o kolla på en del grejer.
Allt detta skulle hända medan lillebror sov sött...

Jag ringde Linda så hon o Eddie hängde med.
Det började med att Småland inte hade öppnat när vi kom.
OK, ingen big deal,
vi äter först sen Småland.
Linda fick krångla o fixa maten (jag är skyldig dig!),
John vaknade o krävde MAT, ska tillägga att hela förmiddagen
hemma gick till att mata en övertrött bebbe som inte somnade förens vi
satte oss i bilen men vaknade när vi kom in på IKEA.
Sen slumrade han en liiiiten stund medan vi åt
fisljumma köttbullar och jagade en busig 2,5åring ;-)
Engla åt som en häst och var superduktig
hela turen!
Pappa dök upp som gubben i lådan också.
Behöver jag säga att Linda o jag
knappt han säga "hej" till varandra?
När klockan gått så Linda o E var tvugna att åka
fullständigt brakade min bebis.
Skitarg!
Skrek som en stucken gris, in på
amningsrummet och muta stackarn, Linda tog hand om Engla.
PUH!
Svett? JA!
Efter det här var det knappast så att jag var sugen på
att dra runt på IKEA medan E var på Småland
utan jag ville bara hem!
Jag lyckades övertala E att vi åker hit en annan gång.
"-Då får pappa vara ledig och hemma med lillebror."
Så söt och snäll. Hon kunde ju lika gärna få jordens utbrott
eftersom vi pratat om detta sen igår.

Sen vi gick upp imorse vid 8.30 har Lillebror
varit vaken nästan hela tiden och jävligt missnöjd.
Jag överdriver inte om jag säger att han sovit MAX
3 timmar totalt idag och det är inte i ett sträck
om jag säger så...
Nu har han däckat efter ett galet skrik men
det var väl det som skulle ut.

Imorgon ska vi inte göra något alls...
Jo, till BVC. 
That´s it. 

Kommentarer

  • Josefin säger:

    a men guuud va typiskt!!! :P förstår att du blev liiite svett.. hoppas ni får sova gott inatt! <3

    2010-11-17 | 22:55:22
    Bloggadress: http://josefinewedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: