Housewife of Hammarö.

Livet enligt Jessie

Släkten är värst... NOT!

Kategori: Allmänt

Vad en dag kan kännas som en evighet!
Igår (fredag) började tufft och satte sina spår men den avslutades på
ett väldigt trevligt vis med alla morfars bröder (som var här) och övrig släkt!

Kan bara säga att Klanen Asplund från Jämtland kräver öronproppar,
annars finns risk för tinnitus!
Men vad gör det när det finns så mycket roliga historier att lyssna på om
hur det var att växa upp 12 syskon på en gård 20-40talet och allt galet
som hänt under årens lopp.
Varmare människor får man leta efter♥
Alla brorsorna ser dessutom ut som min morfar i olika tidseror,
som att bläddra i ett fotoalbum! 
Man blir stolt över sitt arv.

Däckade när jag kom hem och sov som en stock till kvart i 8 när min lilla älskling
väckte mig med en mjuk klapp på kinden
"-Mamma, vakna nu, det är dags att gå upp"
Gullunge!!

Dukade fram en riktig helgfrulle och mumsade ett bra tag.
C drog 9 till en videoinspelning
så jag o E skrotade runt här hemma, väldigt skönt!
E lekte som en toka på sitt rum och jag slöa i soffan,
inga måsten!

En liten middagslur hann vi med också innan vi åkte på studiebesök till inspelningen.
Sen var det dags att åka till mamma för där skulle vi fira kusin
Jasminda som fyller 25 (imorron)!!
Stora lilla kusinen!
Vi åt så vi sprack, vet ni va gott det är med marängswich?!
När man suttit och stönat och klagat ett tag över hur jäkla mätt man är,
gick det ner lite godis också...
Sen var jag ju tvungen och ta en varm macka med mammas
kantarellstuvning på som var ljuvligt god!
Nu står jag mig ett tag om jag säger så! 

Tack för idag,

Go Natt♥

Kommentarer

  • Emma säger:

    Skönt att begravningen gick bra, och det verkar som ni haft en riktig toppenlördag!

    2010-03-13 | 23:58:07
    Bloggadress: http://pyretsvarld.blogg.se/
  • Linda säger:

    Bra att ni hade så kul efter begravningen!



    och jag lovar att du är lika hungrig idag igen fast än man proppar i sig så mycket grejer... Och JA jag vet hur gott det är!



    Kram

    2010-03-14 | 10:19:15
    Bloggadress: http://lindaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: