Housewife of Hammarö.

Livet enligt Jessie

Hann inte...

Kategori: Allmänt

göra ett inlägg igår, första dagen. Jag glömde alltså inte! Bara det att det gick i 100 från vi kom hem till jag pusta ut vid 22snåret i soffan.
Vi förberedde för lilla Englas 3årsdag. Hon fyller egentligen imorron, 7:e; men vi passade på att ha kalaset idag när alla är lediga.
Jag bestämde mig för att göra tårtan själv i år. Annars gillar jag färdiga saker men tänkte va supermamman som fixar allt själv!
Ni kan ju tänka er hur det gick. Jag kan bara konstatera att jag är KASS i köket! Jag vill så mycket men det blir så lite...
Jag gjorde en kalastårta ( sån med ricecrispiesmaräng o smörkräm), den är jättegod! Tog fram recepter o läser innantill men gör på ett annat sätt ändå! KORKAD!! Häll ut, börja om. Då gick det bättre, in i ugnen.
Då har jag 4 äggulor över så jag tänkte; jag gör en dubbelsats smörkräm, den är ju så mumsig. Gick skit, den skar sig trots att jag läser på ett recept. Jag menar, det är ju knappast "rocketsience"! Gör om ( tur att jag köpte 2pack m ägg) o vispa till förbannelse o NU blev de bra! Hmmm... 4 äggvitor över... Kanske ska göra maränger nu när allt flyter... samtidigt blir tårtbotten klar o jag konstaterar snabbt att det här räcker inte till 16 pers! Bara o göra en till botten. Puh! De står ju inne ca 1-1.5 timme styck så det tar ju lite tid.

Tillslut blev eländet klart o jag kunde slänga mig i soffan, nej just det, paketen ska slås in!
Vad min man gjorde? Han satt på FB!
Nä, han städade faktiskt bort julen o tog ut granen, barren för sig o grenarna för sig.
Klockan 22.30 satt jag i soffan med röda kinder o trött rygg, så därför blev det inget inlägg, men desto mer idag!
Kram

Kommentarer

  • Josefin säger:

    Den vart ju hur go som helst! =) nu känner jag lite press på mig inför ellas kommande kalas... hmm.. du lägger ribban :P

    2010-01-06 | 22:10:49
    Bloggadress: http://josefinewedin.blogg.se/
  • Linda säger:

    hahaha hoppas du är lite piggare idag! och att det finns tårta kvar.... ;-)

    2010-01-06 | 23:26:59
    Bloggadress: http://lindaingvarsson.blogg.se/
  • linda säger:

    förresten... du är inte kass!!!

    2010-01-06 | 23:28:02
  • Emma säger:

    Hahaha, roligt du skriver! Jag är värdelös i köket, så jag tycker du lyckades riktigt bra. Tårtan såg ju jättegod ut!

    2010-01-06 | 23:59:41
    Bloggadress: http://pyretsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här: