Housewife of Hammarö.

Livet enligt Jessie

Renovering...

Kategori: Allmänt

Ja, det är vad som hänt här hos oss i helgen.
Snällaste svågern Matte dök upp 8.30 på
lördagen med snickarbyxorna på och
hammaren i högsta hugg.

Hela dagen slet de i värmen, i 12 timmar för att va exakt.
Jag skötte markservicen efter bästa förmåga
med en ultratjatig 3,5åring i hasorna!
-Mamma, var är du?
-Mamma, vart ska du?
-Mamma, vad är det?
-Mamma, kom!
-MAMMA!!

Puh.

Söndagen började 9 med samma glade svåger och
fixandet var igång.

Jag slet med att slipa vår sängram.
Vi har en tråkig IKEA Malm,
 i ek förstås, och jag är spytrött på den!
Jag har kollat runt lite på andra men inte fastnat
för någon annan så vi målar den vit så länge!

Jag var på en färgaffär och fick tips på vad man ska
måla med och det var väldigt viktigt
att man slipade, ganska ordentligt, fär att få bort
så mycket som möjligt av den glatta ytan.

Sagt o gjort.

Vi grundade och målade.
Nog f-n lyser det igenom kissgult!
Nä, inte där jag missade att slipa, där är det
kalasbra, utan där jag slipade noga!

MORR!

Vi får måla skiten en gång till imorron
och täcker den inte då blir det en svart säng!
Det går ju det med...

Workday imorron = Snart sussa!
 
Hej då!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: